vrijdag 5 maart 2010

Puppies

Per Subaru zoeven wij naar Nationaal Park Abel Tasman. Nu de fietsen even pauze krijgen, zoeken we naar alternatieve vormen van vermaak. Dat is hier snel gevonden: we huren een kajak! En dat blijkt geen slechte keuze...

We varen van de ene oogverblindende baai naar de andere... 's Avonds leggen we aan in zulke baaitjes

en slapen we op fantastisch gelegen campsites van het Department of Conservation. We wandelen een stuk en kijken onze ogen uit. Ongelooflijk, zo mooi hier!

Onderweg komen we nog een paar Blue Penguins tegen, minder zeldzaam dan de Yellow-eyed, maar toch...


De tweede dag passeren we een van de eilandjes voor de kust van het park. Hierop zou een grote zeehondenkolonie te vinden zijn. We varen erheen. De wind van gisteren is helemaal gaan liggen en de zee is aardig glad. Langzaam varen we om het eilandje. Overal zonnen en zwemmen volwassen zeehonden. Dan kijken we nog een beetje beter... Wat zien we daar achterin? Dat gespetter? Joh, dat zijn puppies! Tientallen zeehondjes, een maand of twee, drie oud, doen hun zwemoefeningen veilig achter de bescherming van wat rotsen en stenen. Het is een gespetter van jewelste! We zien ze salto's maken, bovenop elkaar springen, tikkertje doen, naar hun moeder hupsen,
weer het water induiken en lol maken. En dan worden we ontdekt. He, een kano. Dat is leuk! De brutaalsten komen onze kant opgezwommen, koppies omhoog, in hun kielzog gevolgd door hun iets minder dappere vriendjes. Doodstil blijven wij zitten. En maken we dit mee...


Zeehondenkinderen omsingelen onze kano. Zwemmen om onze kano. Zwemmen naast onze kano. Zwemmen onder onze kano. Willen op de kano klimmen, maar daar zijn ze nog te klein voor. Willen speels in Nicole's hand bijten, maar die trekt net op tijd terug.


En wij? Wij zitten doodstil. Durven niet te bewegen uit angst dat ze schrikken en weer weggaan. Dit is echt he-le-maal geweldig!!!

6 opmerkingen:

Amanda zei

Gaaaaaaaaaaaaf!

Nienke zei

wow!!!!!!!!!!!!!!!! wat ziet dit er weer spectaculair uit. En terwijl ik dat zeg, kijk ik weer naar buiten en geloof het of niet: het SNEEUWT ALWEER!!!! Maar goed, niet getreurd. Ik ben jaloers op jullie geweldige foto's en verhalen. En heb ff een stukje terug gelezen: dat RATAPLAN-verhaal geloof je natuurlijk helemaal niet. Wat ontzettend grappig. Mijn zussie zit nu in Cuba, een vriendin in Australie... Ik lees alleen maar geweldige dingen. Ik zit hier gezellig gewoon te werken en de reorganisatie-perikelen weer op me in te laten werken. Ik moet weer ns wat anders. Dus ik zie het allemaal weer tegemoet.
Op jullie foto's trouwens erg leuk te zien dat jullie er zelf af en toe op staan. Zomers, gebruind, gezellig, rustig, mooi, happy. Goed zeg!!! Geniet met volle teugen en we gaan mekaar in mei zeker zien!
Groets daar en geef die zeehondjes maar een knuf van mij ;-)
Doeg.
Nienke

Marleen zei

Woooooooooooooowwwwwwwwwwww! Dit is geweldig zeg!!!

Ik was ff een tijdje niet zo aangehaakt bij deze reis en lees mezelf dankzij jullie talent voor beeld&verhaal in 1 keer op de hoogte:
- gave trail gereden (TOF!)
- bijna plat (OH NEE!!)
- zeehondenkindjes... (ZWIJMEL)

Wat een avontuur...

Overduidelijk te zien hoe intens jullie genieten en geloof me: ik geniet mee!

Liefs,
Marleen

Anoniem zei

MIRAKELS WAT MOOI!!

Dit is bijna niet te geloven, we geloofden het pas echt toen we en de kano en de zeehondjes op één foto stonden. Volgens mij gaan Dirk en ik als we op vakantie gaan, deze reis boeken..........

Nicole,nog een bijzonder verjaardagsfeestje gevierd??

Ondertussen blijft jullie reis fantastisch, straks kunnen jullie hier niet meer wennen en vinden jullie Nederland saai!!
Dan kom je maar naar Groningen.

xxx Dirk, Minke , Sander en Evalin

Marc zei

Hoi Nicole,

Gefeliciteerd, van harte en proficiat nog met je verjaardag. Nog vijf minuten (hier).... Heb je het leuk gevierd??

xxx Marc en Herwin

Irene zei

Hoi Ube & Nicole,

Wat een prachtige verhalen schrijven jullie weer. En wat een fantastische foto's erbij. Heerlijk hoor. Nu zitten jullie voor de laatste weekjes op Bali. Daar is ook weer heel veel moois te zien. We kijken uit naar dat reisverslag. Geniet ervan.

groetjes GJ, Irene & Evi