dinsdag 16 februari 2010

De schurk!

"Oh ja, dat is hem. Absoluut zeker. Dat is 'm. Geen enkele twijfel. Dat is toch wat zeg... De schurk!", reageert Ad als we hem de foto op ons weblog laten zien. 

We kwamen Ad een dag of drie geleden tegen, toen we de dirtroad reden tussen Te Anau en Queenstown. Een bizar moment, want we kwamen Ad twee jaar geleden ook al tegen, op precies zo'n dirtroad, in Chili. 


Maar deze toevallige ontmoetingen op dirtroads is niet alles wat Ad en wij aan toevalligheden met elkaar gemeen hebben. En dat brengt ons terug bij de 'schurk' die Ad herkent op ons weblog... Herinner je je Rataplan nog???

Na onze hernieuwde ontmoeting hier in Nieuw Zeeland fietsen we een aantal dagen redelijk gelijk op en we brengen de avonden gezellig kletsend door. Natuurlijk halen we herinneringen op aan Patagonie.

En dan opeens vertelt Ad: "En dan al die straathonden daar! Maar daar zaten wel bijzondere exemplaren tussen. Toen ik in La Junta was, kwam er opeens een hond naast mijn fiets lopen. Nu liepen straathonden daar wel eens vaker een stukje met je mee, maar deze hield het wel een heel eind vol... Helemaal tot het volgende dorp: Villa Santa Lucia... Ik heb 'm een paar dagen te eten gegeven en als gezelschap gehad. Uiteindelijk heeft de eigenaar van het hostel in Villa Santa Lucia hem geadopteerd. Maar ik miste hem echt toen 'ie er niet meer bij was en ik ben wel benieuwd hoe het dat beest verder is vergaan!". 

Wij kijken elkaar aan en roepen in koor: "RATAPLAN!!!".

Echt waar... 



9 opmerkingen:

Marnix zei

hoi ube en Nicole,

Sorrie ben een luie internethond. Maar Leukeblog leuke verhaaltjes mooie pics. doen jullie goed!!

Ben net in Christchurch aangekomen. Mijn knie is nog steeds niet helemaal zonder klachten. Wel mooie dingen gezien.

Vooral genieten!!!!
groetjes marnix

Gudrun zei

Hahaha! Briljant verhaal :)
Doet mij ook direct weer terugdenken aan Patagonië.. Als ik jullie verhalen zo lees word ik sowieso steeds jaloerser!

Geniet ervan, ik blijf jullie volgen!

Gudrun

Unknown zei

Ha Nicole,

Hier een berichtje van een WoW-er. Wat een werk en enorm leuk om te lezen! Respect!!! Maar wel slim, want als jullie terug komen heb je een fantastische herinnering. Geniet er nog van en tot ziens!

Groetjes,
Sandra Leeman

Marc zei

Hoi Nicole en Ube,
What a small world. Dus... toeval bestaat niet?
Hou vol op die dirt roads!
x Groet, Marc en Herwin

Amanda zei

Nee! Rataplan! Wat een toeval ...

Knuffel, Amanda

van Hecke zei

Hoi,ube en nicole
prachtige foto's!!!!

Veel plezier op de rest van de vakantie en fiets ze!

Groetjes,
Remy & Annie

Noordkaap1 zei

Hee Lui,

Ziet er allemaal goed uit. Fjorden met blauwe hemel is uitzonderlijk hoor! Maar zeker de (verhalen over de) fauna en fotoos doet een mens verlangen om niet langer zijn WC te verbouwen. Volgende week skivakantie, misschien beleven wij dan ook wel iets...

Vergeet niet om Goed (reisverhalen) met Kwaad (wat doe ik hier?) te combineren,


Adriaan Coppoolse.

Anoniem zei

Hoi hoi Ube & Nicole,

wederom super om jullie verhalen te lezen en de foto's zooooo mooooooi! Dan ist hier errggggggg triest in de vele regen!

Geniet ervan en tot de 28ste mei hé???

Greets X Gerrit & Cindy

Anoniem zei

Wat schitterend allemaal! Ik had een tijdje jullie blog niet gelezen en nu ik alle verhalen en alle fotoos achter elkaar zie, jeetje dat is wel indrukwekkend! wat ontzettend mooi allemaal! wat grappig dat jullie dezelfde mensen ook tegenkomen!

heel veel plezier!
groetjes, Sandra